BMW 4 Serie Gran Coupé

BMW 4 SERIE GRAN COUPÉ. RIJDYNAMIEK EN EFFICIENCY.

KRACHT+

BMW 4 SERIE GRAN COUPÉ. RIJDYNAMIEK EN EFFICIENCY.

KRACHT+

BMW 4 SERIE GRAN COUPÉ. RIJDYNAMIEK EN EFFICIENCY.KRACHT+

De elegantie van de BMW 4 Serie Gran Coupé is zichtbaar – de dynamiek voelbaar. De tastbare eenheid die de motor vormt met het onderstel en het aerodynamische design. De verbluffende wijze waarop kracht verandert in wendbaarheid. Aangedreven door een van de krachtige motoren, naar keuze met achter- of vierwielaandrijving en met een perfecte gewichtsverdeling. Voor rijplezier van het hoogste niveau.

INDRUKWEKKENDE DYNAMIEK.

Vanaf het eerste moment maakt de BMW 4 Serie Gran Coupé zijn ambities duidelijk: met opwindende sportiviteit, ultraprecieze handling en optimaal rijcomfort de bestuurder een fascinerende beleving van performance geven – bij perfecte wegligging en optimale rijeigenschappen in bochten. In combinatie met de intelligente lichtgewicht constructie resulteert dit in maximale dynamiek en wendbaarheid van deze sportief-elegante vierdeurs coupé.

KRACHTIGE MOTOREN.

BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor.

Soepele kracht, zijdezachte draai-eigenschappen en een meeslepende sound kenmerken de BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor van de nieuwste generatie uit het BMW EfficientDynamics motorengamma. Dankzij dubbele VANOS, Valvetronic, High Precision Injection en TwinScroll turbocompressor levert hij 240 kW (326 pk) bij een gemiddeld verbruik van slechts 6,6 tot 7,4 liter per 100 km.

BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor.

De BMW TwinPower Turbo 2,0-liter 4-cilinder benzinemotor van de nieuwste generatie garandeert maximaal rijplezier. Hij biedt al vanaf lage toerentallen een temperamentvolle krachtontwikkeling en een zeer directe respons, en imponeert bovendien met een gunstig verbruik en geringe emissie.

BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn dieselmotor.

De BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn dieselmotor van de nieuwste generatie biedt dankzij uiterst geavanceerde technologieën, zoals een turbocompressor met variabele turbinegeometrie en common rail-inspuiting, zowel een hoog vermogen als voorbeeldig lage verbruikswaarden. Hij levert tussen de 190 kW (258 pk) en 230 kW (313 pk) en biedt een indrukwekkend maximaal koppel van 560 tot 630 Nm.

BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotor.

De BMW TwinPower Turbo 2,0-liter 4-cilinder dieselmotoren van de nieuwste generatie bieden al vanaf lage toerentallen een duidelijk temperamentvollere krachtontwikkeling met een zeer directe respons en imponeren bovendien met een gunstig verbruik en geringe emissie.

8-TRAPS STEPTRONIC SPORT TRANSMISSIE.

De optionele 8-traps Steptronic Sport transmissie biedt een summum aan dynamiek, efficiency en rijcomfort. Korte schakeltijden verbeteren de acceleratiewaarden, de fijngevoelige onderlinge afstemming van de 8 versnellingen laat het schakelen comfortabel en nauwelijks merkbaar verlopen. Bovendien wordt de motor in het toerentalgebied gehouden waarin hij optimaal zijn kracht kan ontvouwen en neemt het geluidsniveau af. De achtste versnelling verlaagt bij hogere snelheden het toerental van de motor, wat resulteert in een lager verbruik en minder CO2-emissie.

SPORTIEVE RIJEIGENSCHAPPEN.

Er bestaat een term voor de rijeigenschappen van de BMW 4 Serie Gran Coupé: adembenemend. De voor BMW kenmerkende achterwielaandrijving, het lage zwaartepunt en de perfecte gewichtsverdeling zorgen immers voor puur rijplezier. Dit gevoel wordt ondersteund door de Variable Sport Steering met Servotronic en het adaptieve M onderstel (optionele uitrustingen). Voor uitmuntende wegligging ook bij een sportieve rijstijl en bochtige trajecten.

  • 50:50 gewichtsverdeling

    Een ideale gewichtsverdeling van 50:50 over voor- en achteras is een van de garanties voor hoge spoorstabiliteit, dynamische handling en nauwkeurige stuureigenschappen. Daarnaast zorgen een lager zwaartepunt van de auto evenals korte overhangen van de carrosserie voor een verdere verbetering van de rijeigenschappen.

  • Adaptief M onderstel

    Het adaptieve M onderstel wordt automatisch continu aangepast aan de toestand van het wegdek en de rijomstandigheden. Bovendien kan de bestuurder op elk moment de karakteristiek van het onderstel via de Driving Experience Control afstemmen op de rijstijl die op dat moment zijn voorkeur geniet – van comfortabel tot bijzonder sportief met nadrukkelijk dynamische handling.

  • Variable Sport Steering

    De Variable Sport Steering inclusief Servotronic zorgt voor een direct en dynamisch rijgedrag met minder stuurbewegingen en minder krachtinspanning. Dit systeem reageert met een variabele stuuroverbrenging op de stuuruitslag. Dit verbetert de handling bij een sportieve rijstijl, en reduceert de noodzakelijke stuurbewegingen bij inparkeren en afslaan. Bij deze uitrusting inbegrepen is het aanvullende rijprogramma SPORT+.

Brochure en prijslijst.

Vraag vrijblijvend een brochure en prijslijst aan per post.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Minder verbruik, meer rijplezier. Dat is BMW EfficientDynamics. Dit pakket aan maatregelen omvat aandrijving, energiemanagement en het autoconcept als geheel. Voor een lager brandstofverbruik en minder CO2-emissie bij meer dynamiek en rijplezier. Standaard in elke BMW – uiteraard ook in de BMW 4 Serie Gran Coupé.

BRANDSTOFVERBRUIK EN CO2-EMISSIE.

  • Getoond model: BMW 440i Gran Coupé
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 6,8-6,6
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 159-154 

  • Waarden op basis van de ECE-testcyclus, afhankelijk van de gekozen bandenmaat. De afgebeelde modellen zijn voorzien van extra-uitrustingen.

    Meer informatie over officiële energieverbruiks-, brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.

    De gegevens hebben geen betrekking op een specifiek exemplaar en maken geen deel uit van het aanbod, maar dienen ter vergelijking van de verschillende modellen onderling. CO2-emissie die ontstaat bij het produceren en leveren van de brandstof of andere energiedragers, wordt bij het bepalen van de CO2-emissie overeenkomstig Richtlijn 1999/94/EG buiten beschouwing gelaten.