MEER ENERGIE. MINDER BRANDSTOF.

Intelligent. Dynamisch. Elektrisch.

MEER ENERGIE. MINDER BRANDSTOF.

Intelligent. Dynamisch. Elektrisch.

Het elektrische aandrijvingsconcept BMW eDrive biedt maximaal rijplezier – en dat vrijwel geluidloos en emissievrij. Drie componenten vormen de kern van BMW eDrive: de elektromotor, de hoogvoltage lithium-ion-accu en het intelligente energiemanagement.

MEER ENERGIE. MINDER BRANDSTOF.Intelligent. Dynamisch. Elektrisch.

Het elektrische aandrijvingsconcept BMW eDrive biedt maximaal rijplezier – en dat vrijwel geluidloos en emissievrij. Drie componenten vormen de kern van BMW eDrive: de elektromotor, de hoogvoltage lithium-ion-accu en het intelligente energiemanagement.

TOEKOMSTGERICHTE MOBILITEIT DANKZIJ BMW eDRIVE.

Het aandrijvingsconcept BMW eDrive inspireert met indrukwekkende dynamiek. Met zijn combinatie van elektromotor, hoogvoltage lithium-ion-accu en intelligent energiemanagement zorgt dit concept voor een inspirerend dynamische rijbeleving en adembenemende acceleratie. Bij puur elektrisch rijden op korte afstanden zorgt BMW eDrive voor lokaal emissievrije aandrijving.

  • Elektromotor

    De elektromotor is een innovatieve ontwikkeling van BMW Group en vormt een integrale component van alle elektrisch aangedreven BMW modellen. Bij volledig opgeladen accu geeft hij bijvoorbeeld de BMW 7 Serie iPerformance een maximale actieradius van 48 kilometer in de puur elektrische modus. De meeste dagelijkse trajecten kunnen daarmee lokaal emissievrij elektrisch worden afgelegd. Zo nodig kan de elektromotor ook worden ingezet om via de boost-functie tijdelijk een bijzonder krachtige acceleratie te realiseren – bijvoorbeeld bij inhaalmanoeuvres.

  • High-performance lithium-ion-accu

    Alle modellen met BMW eDrive technologie halen hun energie voor elektrisch rijden uit een hightech elektriciteitsbuffer. Elke high-performance lithium-ion-accu is gekoppeld aan een koelsysteem dat hem altijd op de optimale bedrijfstemperatuur houdt en zo zijn vermogen vergroot en de levensduur verlengt. Overal waar elektriciteit voorhanden is, kan de accu worden opgeladen: een gangbaar huishoudelijk stopcontact met 230V is al voldoende.

  • Intelligent energiemanagement

    Optimale efficiency en vermogen dat op elk moment ter beschikking staat – deze twee eigenschappen combineren is de kerntaak van intelligent energiemanagement. Daarnaast regelt het andere maatregelen van BMW EfficientDynamics, die speciaal zijn afgestemd op aandrijvingen met elektrische synchroonmotor.

    Zo optimaliseert het intelligente energiemanagement met een vooruitziende bedrijfsstrategie het rendement van de elektrische aandrijving en de high-performance accu. Aan de hand van navigatiegegevens wordt van tevoren berekend wat de optimale momenten zijn om elektrisch te rijden of de accu op te laden, afhankelijk van route en rijsituatie. Dat bespaart tot tien procent aan energie – wat betekent dat een grotere afstand puur elektrisch kan worden afgelegd.

    Vrijkomende bewegingsenergie uit rem- of vertragingsmanoeuvres wordt via Brake Energy Regeneration opgeslagen in de high-performance lithium-ion-accu, waar deze elk moment beschikbaar is om het vermogen te vergroten.

    Met de ECO PRO Modus is één druk op de knop voldoende om alle systemen van de auto consequent af te stemmen op efficiëntie en intelligent gebruik te maken van energiereserves. Daarvoor past het intelligente energiemanagement de comfortfuncties aan, afhankelijk van de behoefte. Daarnaast krijgt de bestuurder via het Control Display tips voor bijzonder efficiënt rijden, om een maximale actieradius te realiseren.

ALLE MODELLEN MET BMW eDRIVE TECHNOLOGIE:

BMW i MODELLEN

BMW i8.

De BMW i8 is klaar om zijn segment opnieuw te definiëren. Als eerste sportauto met het verbruik en de emissie van een compacte auto. Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,1 CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 49 Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,9

BMW i3.

De BMW i3 geeft een nieuwe definitie aan duurzame mobiliteit: met zijn volledig elektrische aandrijving biedt hij niet alleen emissievrij, maar ook bijzonder dynamisch rijplezier. CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 0 Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 12,9

BMW IPERFORMANCE MODELLEN

BMW 225xe iPerformance Active Tourer.

De combinatie van BMW eDrive en BMW TwinPower Turbo 3-cilinder benzinemotor genereert een vermogen van 165 kW (224 pk) bij een gemiddelde CO2-emissie van 46 tot 49 g/km en een verbruik van 2,0 tot 2,1 l/100 km.

BMW 330e iPerformance Sedan.

Een 135 kW (184 pk) sterke BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor werkt in combinatie met een 65 kW (88 pk) sterke elektromotor. De gemiddelde CO2-emissie bedraagt 44 tot 49 g/km, het verbruik 1,9 tot 2,1 l/100 km.

BMW 530e iPerformance Sedan.

Belangrijkste componenten van deze aandrijving zijn een 135 kW (184 pk) sterke 4-cilinder benzinemotor met BMW TwinPower Turbo technologie, een elektromotor met 70 kW (95 pk) en een hoogvoltage lithium-ion-accu met een capaciteit van 9,2 kWh. Puur elektrisch bedraagt de actieradius maximaal 45 km, de elektrische topsnelheid bedraagt 140 km/h.*

* De hier vermelde waarden zijn voorlopig en nog niet officieel bevestigd. De waarden voor stroom-/brandstofverbruik en CO2-emissie zijn afhankelijk van de gekozen wiel-/bandenmaat.

BMW 7 Serie iPerformance modellen.

De BMW iPerformance modellen 740e, 740Le en 740Le xDrive hebben als aandrijving een 240 pk sterke BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor in combinatie met een uiterst efficiënte eDrive elektromotor.

BMW X5 xDrive40e iPerformance.

Grenzeloos en toonaangevend in elk opzicht: de BMW X5 xDrive40e iPerformance. Ondanks zijn power van 180 kW (245 pk) bedraagt de gemiddelde CO2-emissie slechts 77 tot 78 g/km. Het verbruik bedraagt slechts 3,3 tot 3,4 l/100 km.

OPLADEN.

Van het eenvoudig thuis of aan de laadstations van het ChargeNow netwerk opladen tot de Assistance Services – het oplaadconcept van BMW maakt elektrisch rijden tot een comfortabele belevenis en beslist dagelijks genoegen.

  • Thuis opladen

    Elektrische auto's hebben tal van voordelen ten opzichte van conventionele auto's – bijvoorbeeld dat ze elke ochtend 'volgetankt' zijn. Want u kunt ze thuis heel eenvoudig en comfortabel opladen met het bijgeleverde standaard laadsnoer. Nog sneller en comfortabeler gaat dit met de BMW i Wallbox: dit thuislaadstation dat aan de muur wordt gemonteerd biedt een hoger laadvermogen, verkort daarmee de laadtijd en past met zijn design perfect bij de BMW modellen.

  • Onderweg opladen

    ChargeNow biedt toegang tot publieke laadstations van BMW i Partners. Om eenvoudig en optimaal gebruik te kunnen maken van het uiteenlopende aanbod en de diverse technologieën heeft BMW i een groot aantal aanbieders opgenomen in het ChargeNow netwerk. Toegang en gebruik zijn mogelijk met de ChargeNow pas. Periodiek ontvangt u een factuur met een overzicht van al uw laadprocessen met de ChargeNow pas. Dankzij BMW i ConnectedDrive worden alle beschikbare laadstations weergegeven door de BMW i ConnectedDrive Services voor navigatie.

  • Laadstatus

    Met de BMW Connected App voor plug-in hybrides kunt u het actuele laadproces comfortabel en in realtime volgen via uw smartphone. Bovendien zijn ook de puur elektrische actieradius en de acculaadstatus van uw BMW te bekijken. Het laadproces is op afstand bedienbaar via de app, terwijl ook de klimaatregeling al voor het instappen op afstand geactiveerd kan worden.

Brandstofverbruik en CO2-emissie.

Waarden voor BMW 530e iPerformance Sedan
Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,0*
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 46*

 

* De hier vermelde waarden zijn voorlopig en nog niet officieel bevestigd. De waarden voor stroom-/brandstofverbruik en CO2-emissie zijn afhankelijk van de gekozen wiel-/bandenmaat.

 

De waarden voor brandstofverbruik en CO2-emissie zijn afhankelijk van de gekozen uitrusting, bijvoorbeeld bredere wielen/banden.


De waarden gelden voor de standaarduitvoering met standaardtransmissie.

Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden treft u aan op de website van de RDW: www.rdw.nl. Alle motoren voldoen aan de laatste EU-emissienorm. Alle CO2 verbruiksgegevens zijn gemeten tijdens officiële homologatietests in overeenstemming met de NEDC EU Richtlijn. Onder normale gebruiksomstandigheden kunnen de actuele verbruikscijfers afwijken door rijstijl, weg- en verkeersfactoren, weersinvloeden, de onderhoudsconditie en de belading van de auto. Wijzigingen in constructie en/of uitrusting en/of mogelijkheden, alsmede fouten, voorbehouden.