MEER WENDBAARHEID. MINDER WEERSTAND.

Aerodynamica.

MEER WENDBAARHEID. MINDER WEERSTAND.

Aerodynamica.

Goede ideeën hoeven niet altijd ingewikkeld te zijn: door gerichte aerodynamische maatregelen zoals de luchtklepregeling, de actieve achterspoiler of het Air Curtain in de voorbumper heeft uw BMW een geoptimaliseerde luchtweerstandswaarde. Dat heeft een positief effect op de efficiëntie en rijstabiliteit en verlaagt het geluidsniveau in het interieur. Kijkt u zelf maar.

MEER WENDBAARHEID. MINDER WEERSTAND.Aerodynamica.

Goede ideeën hoeven niet altijd ingewikkeld te zijn: door gerichte aerodynamische maatregelen zoals de luchtklepregeling, de actieve achterspoiler of het Air Curtain in de voorbumper heeft uw BMW een geoptimaliseerde luchtweerstandswaarde. Dat heeft een positief effect op de efficiëntie en rijstabiliteit en verlaagt het geluidsniveau in het interieur. Kijkt u zelf maar.

ACTIVE AIR STREAM NIERENGRILLE.

De Active Air Stream nierengrille weet wanneer motor, remmen en andere componenten koellucht nodig hebben en zet de luchtkleppen automatisch open. Als geen luchttoevoer meer nodig is, sluit hij ze weer. Dat verbetert de aerodynamica en vermindert het verbruik.

AIR CURTAIN.

Terwijl u controle heeft over uw auto, controleert het Air Curtain de rijwind. Dit designdetail verlaagt op verbluffend eenvoudige maar zeer effectieve wijze de luchtweerstand van de carrosserie. Zijn versmallende luchtinlaatsleuven versnellen de luchtstroom en leiden deze gericht langs de wielen. Dat vermindert luchtwervelingen bij de wielkuipen en verlaagt de luchtweerstand van de carrosserie evenals het brandstofverbruik en de CO2-emissie.

AIR BREATHER.

U geeft gas en gaat sneller en sneller – en toch merkt u niets van de luchtweerstand. Want de Air Breather kanaliseert de rijwind langs de voorwielen en dat zorgt voor minder turbulenties bij de wielkuipen en reduceert luchtwervelingen. Dit verlaagt het brandstofverbruik en de CO2-emissie.

ACTIEVE ACHTERSPOILER.

Bij toenemende snelheid stijgen ook de krachten die invloed uitoefenen op de carrosserie van de auto. Vanaf 110 km/h schuift de actieve achterspoiler automatisch uit. Hierdoor wordt de luchtweerstand verlaagd, de wegligging geoptimaliseerd en de opwaartse kracht op de achteras verminderd. Bovendien daalt het brandstofverbruik en daarmee de CO2-emissie. Wanneer de snelheid onder de 70 km/h zakt, schuift de achterspoiler automatisch weer in.

AEROBLADE.

De Aeroblade is een scherpgerande verlenging van de achterste dakstijl die een afbreekpunt voor de luchtstroom vormt. Dit reduceert de luchtwervelingen achter de auto en beperkt tegelijk de remmende werking van onderdruk. En dat verlaagt het verbruik en de CO2-emissie.

AEROWIELEN.

Overwinning op de wind: gestroomlijnde aerowielen in turbinedesign voeren de lucht optimaal langs de flanken van uw BMW en verbeteren zo de aerodynamica van de auto.

AERODYNAMICA VAN DE BMW i8.

Een gestroomlijnde carrosserie, een markante, conische vorm, een laag gewicht – de BMW i8 is onmiskenbaar een volbloed sportauto. Een reeks aerodynamisch geoptimaliseerde details zorgt ervoor dat bij maximale dynamiek bovendien optimale efficiency wordt bereikt. Een voorbeeld daarvan zijn de LED-achterlichten die volgens het layering-design zijn vormgegeven en fungeren als luchtkanalen waar de rijwind doorheen stroomt.

Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,1
CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 49
Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,9

Brandstofverbruik en CO2-emissie.

Meer informatie over officiële brandstofverbruiks- en CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW. Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.