ELKE ICONISCHE VERANDERING WORDT IN GANG GEZET DOOR PIONIERS.

The Born Electrics.

ELKE ICONISCHE VERANDERING WORDT IN GANG GEZET DOOR PIONIERS.

The Born Electrics.

Sinds BMW i in 2013 op de markt kwam ervaren mensen over de hele wereld onze visie op de mobiliteit van de toekomst. Hoe uniek elektrisch rijplezier precies aanvoelt kan niemand beter vertellen dan de pioniers van het eerste uur: The Born Electrics. Ontdek hun verhalen.

ELKE ICONISCHE VERANDERING WORDT IN GANG GEZET DOOR PIONIERS.The Born Electrics.

Sinds BMW i in 2013 op de markt kwam ervaren mensen over de hele wereld onze visie op de mobiliteit van de toekomst. Hoe uniek elektrisch rijplezier precies aanvoelt kan niemand beter vertellen dan de pioniers van het eerste uur: The Born Electrics. Ontdek hun verhalen.

BMW i

GARY.

BORN ELECTRIC IN JULI 2015.

GARY.

BORN ELECTRIC IN JULI 2015.

"Instappen en wegrijden."

 

Al sinds de eerste rit met de BMW i3 vorig jaar was ik verslaafd. Ik voelde me cool, smart en buitengewoon. Weten dat ik iets voor het milieu doe voelt goed. In mijn ogen overtuigt de i3 vooral met zijn esthetische design, formaat en elektrische aandrijving.

De BMW i Remote App is ronduit geweldig en zorgt dat ik altijd optimaal verbonden ben. In de stad is het een kwestie van instappen en wegrijden. Parkeren kan behoorlijk lastig zijn, maar met de i3 is dat geen probleem, hij past in elke parkeerruimte.

 

#THEFUTURE #BORNELECTRIC #BMWi

LUCIE.

BORN ELECTRIC IN OKTOBER 2014.

LUCIE.

BORN ELECTRIC IN OKTOBER 2014.

"Ik ben verliefd."


Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog in een volledig elektrische auto zou rijden – en nu doe ik dat iedere dag. Ik ben er van overtuigd dat elektrische auto's de toekomst zijn en ik ben zo blij dat ik daar deel van uitmaak. Elke seconde geniet ik van mijn BMW i3. Het is puur genieten: de motor, het snelle wegrijden, zijn dynamiek. Het rijgevoel is fantastisch, net als het comfort. Om nog maar te zwijgen van de prachtige materialen en het intuïtieve en natuurlijke gebruik van de auto als geheel. De BMW i3 is beauty en beast in één – ik ben helemaal verkocht. Het enige nadeel: ik moet hem delen met mijn man, maar ik houd hem het liefst voor mezelf.

#EMISSIONFREE #PRAGUE #PERFECTION #BORNELECTRIC #BMWi

KATHRYN.

BORN ELECTRIC IN OKTOBER 2014.

KATHRYN.

BORN ELECTRIC IN OKTOBER 2014.

"Mijn kleine elektronaut."

Met mijn zwak voor gadgets ben ik altijd op zoek naar nieuwe dingen en zo raakte ik op slag verliefd op elektrische auto's. Het milieuaspect en de futuristische uitstraling spraken me direct aan. Elektrische auto's zijn in opkomst – en het ziet ernaar uit dat de droom van elektrisch rijden eindelijk uitkomt. Zoals ik het zie heeft de elektrische auto de toekomst, niet de benzinemotor.

Als ik in de BMW i3 rijd, valt de stress van me af door het sfeervolle, rustgevende interieur. Ik geniet van het gevoel als ik in deze auto zit en hem met zijn coole design over de weg stuur. Het komt zelfs voor dat mensen blijven staan als ik langsrij en roepen: "Mooie auto, hoor!"

#GREEN #CALIFORNIA #BORNELECTRIC #BMWi

LOU.

BORN ELECTRIC IN SEPTEMBER 2014.

LOU.

BORN ELECTRIC IN SEPTEMBER 2014.

"De 'minder is meer'-mantra."

Vaak vergelijk ik de BMW i3 met het concept van micro homes, waarmee een slim ontworpen object met minimale afmetingen toch volledig functioneel kan zijn. Het interieur doet me denken aan een woning die is ingericht door Charles en Ray Eames: de vloeiende vormen van het dashboard met houttoepassing, de zorgvuldig uitgezochte materialen en de grote ruiten.

Net zoals een klein, slim ontworpen huis openstaat richting natuur en binnen en buiten naadloos met elkaar laat versmelten, brengt ook de i3 heel veel functies en technologieën onder in een robuust frame van minimale afmetingen. Ik beschouw hem als de uitbreiding van mijn leefruimte.

#BORNELECTRIC #PACIFICNORTHWEST #BMWi

ROGER.

BORN ELECTRIC IN DECEMBER 2013.

ROGER.

BORN ELECTRIC IN DECEMBER 2013.

"Aangekomen in de toekomst."

 

Ik heb al verschillende elektrische auto's getest, maar de i3 geeft mij het gevoel iets bijzonders te bezitten. Het is niet dat ik wil imponeren, maar ik heb het gevoel dat de i3 grote belangstelling wekt, nog meer zelfs dan sportauto's. De BMW i3 zorgt voor gespreksstof – ik ben nog nooit zo vaak aangesproken over mijn auto als de laatste tijd.

 

Ik rijd er vooral mee in mijn vrije tijd, omdat ik vlakbij mijn kantoor woon en dus meestal op de fiets naar mijn werk ga. Maar als ik klanten op bezoek heb, rijd ik ze natuurlijk graag rond. De meeste mensen kennen elektrische auto's tot nu toe alleen van buiten en zijn dan echt positief verrast als ik gas geef.

#THEFUTURE #BORNELECTRIC #BMWi

Brandstof- en stroomverbruik en CO2-emissie.

  • Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (60 Ah):

    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 0
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 12,9

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (94 Ah):

    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 0
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 12,6 / 13,1*

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (60 Ah) met Range
    Extender:

    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 13
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 13,5
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0,6

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (94 Ah) met Range
    Extender:

    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 12
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,3 / 11,9**
    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 0,6

    Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i8 met Plug-in Hybride
    aandrijving BMW eDrive:

    Brandstofverbruik in l/100 km (gemiddeld): 2,1
    CO2-emissie in g/km (gemiddeld): 49
    Stroomverbruik in kWh/100 km (gemiddeld): 11,9

    * Wielcluster 2: 20-inch styling 431
    ** Wielcluster 2: 20-inch winterbanden

    De waarden voor brandstofverbruik, CO2-emissie en stroomverbruik zijn
    afhankelijk van de gekozen uitrusting, bijvoorbeeld bredere wielen/banden.

    De actieradius is afhankelijk van verschillende factoren, met name de
    persoonlijke rijstijl, routecondities, buitentemperatuur, gebruik van
    verwarming/airconditioning en preconditioning.

    Meer informatie over officiële brandstof- en stroomverbruikswaarden,
    evenals de CO2-emissiewaarden van nieuwe auto's vindt u overzichtelijk
    gerangschikt in het Brandstofverbruiksboekje, dat wordt uitgegeven door de RDW.
    Dit boekje is te downloaden van de website van de RDW – www.rdw.nl – en is
    kosteloos verkrijgbaar bij elke BMW dealer.