BMW TELESERVICES.

De beste verbinding voor meer comfort en veiligheid.

BMW TELESERVICES.

De beste verbinding voor meer comfort en veiligheid.

De volgende olieservice, BMW voertuig-check, nieuwe remvoeringen. Vanaf nu hoeft u niet meer na te denken over deze afspraken. Leun achterover en ontspan: uw BMW weet zelf het beste wanneer en welk onderhoud nodig is. De door u geprefereerde BMW Service Partner kan vervolgens de gegevens van de auto oproepen en evalueren, en neemt zo nodig contact met u op. Met BMW Teleservices van BMW ConnectedDrive blijft u vrij om te doen wat u echt wilt.

BMW TELESERVICES.De beste verbinding voor meer comfort en veiligheid.

De volgende olieservice, BMW voertuig-check, nieuwe remvoeringen. Vanaf nu hoeft u niet meer na te denken over deze afspraken. Leun achterover en ontspan: uw BMW weet zelf het beste wanneer en welk onderhoud nodig is. De door u geprefereerde BMW Service Partner kan vervolgens de gegevens van de auto oproepen en evalueren, en neemt zo nodig contact met u op. Met BMW Teleservices van BMW ConnectedDrive blijft u vrij om te doen wat u echt wilt.

AUTOMATISCHE BMW TELESERVICE CALL.

Meetings, verjaardagen, afspraken – er is al genoeg waar u aan moet denken. Goed dat uw BMW zelf weet wanneer welk onderhoud nodig is. Met de Automatische BMW Teleservice call van BMW ConnectedDrive hoeft u daar niet meer op te letten. Zodra uw BMW via de sensoren een onderhoudsbehoefte signaleert, worden alle voor een werkplaatsbezoek relevante gegevens automatisch naar uw BMW Erkend Service Partner gestuurd. Die evalueert deze gegevens en weet dan precies waar uw BMW behoefte aan heeft. Zo kan hij uw werkplaatsbezoek optimaal voorbereiden – nog voordat hij telefonisch contact met u opneemt om een afspraak te maken.

Uw voordelen op een rij.

Profiteer van meer comfort en efficiëntie:

  • Automatische signalering van servicebehoefte
  • Directe overdracht van de relevante data naar BMW
  • Uw BMW Service Partner heeft snel en eenvoudig toegang tot de autogegevens
  • Automatische herinnering aan aanstaande onderhoudsafspraken
  • Optimaal voorbereid en effectiever onderhoud
  • Kortere werkplaatsbezoeken
  • Functies in detail

    De sensoren van Condition Based Service (CBS) controleren doorlopend het verbruik van bedrijfsvloeistoffen zoals bijvoorbeeld de motorolie en slijtagedelen als remvoeringen. Als zij daarbij een onderhoudsbehoefte vaststellen, stuurt uw BMW meteen alle relevante gegevens automatisch naar BMW. Uw BMW Erkend Service Partner neemt zo nodig telefonisch contact met u op om een werkplaatsafspraak te maken. Omdat uw BMW Service Partner precies weet wat er nodig is, kan hij uw werkplaatsbezoek optimaal voorbereiden met alle benodigde vervangende onderdelen, en daarmee het oponthoud in het servicecentrum voor uw BMW zo kort mogelijk houden. Vaste service-intervallen zijn verleden tijd. U rijdt dus alleen naar de BMW werkplaats als het echt nodig is.

HANDMATIGE BMW TELESERVICE CALL.

U wilt een onderhoudsafspraak maken of wilt weten wat de Check Control-melding in uw voertuigdisplay betekent? Geen probleem dankzij BMW ConnectedDrive: de Handmatige BMW Teleservice Call laat u elk moment rechtstreeks vanuit uw auto contact opnemen met uw BMW Service Partner voor een terugbelverzoek. Het barstje in uw voorruit laten repareren of winterbanden laten monteren: Een druk op de knop is voldoende. Zodra u de oproep plaatst worden al uw servicegerelateerde gegevens automatisch doorgestuurd naar BMW. Uw BMW Erkend Service Partner haalt de informatie op, kan zich optimaal voorbereiden en geeft u op basis daarvan gedetailleerd advies. En waarom tijdens het vervangen van uw wielen niet ook meteen de olie laten verversen als dat toch binnen afzienbare tijd moet gebeuren?

Uw voordelen op een rij.

Maak serviceafspraken wanneer het u uitkomt:

  • Comfortabel contact vanuit uw BMW voor gegarandeerd terugbellen
  • Advies op maat gebaseerd op verstuurde voertuiggegevens
  • Verkorte wachttijden voor accessoires
  • Optimaal voorbereid onderhoud
  • Kortere werkplaatsbezoeken
  • Functies in detail

    U kunt de Handmatige BMW Teleservice Call op elk moment activeren via het iDrive systeem in uw BMW. Vervolgens worden alle relevante data over uw auto naar BMW gestuurd. Eerst evalueert hij de gegevens, vervolgens maakt hij telefonisch met u een afspraak. Met de verzamelde informatie kan uw BMW Erkend Service Partner uw bezoek optimaal voorbereiden, in uw persoonlijke behoeften voorzien en - zo nodig - de door u gewenste accessoires van tevoren bestellen.

SNELLE ASSISTENTIE GEGARANDEERD: DE BMW TELESERVICE BREAKDOWN CALL.

Heeft u pech met uw BMW of werkt hij niet zoals hij zou moeten? Via de BMW Teleservice pechhulp van BMW ConnectedDrive staan wij altijd voor u klaar: u kunt rechtstreeks vanuit uw auto onze mobiele pechhulpdienst oproepen. Dat bespaart u in elk geval een rit naar de werkplaats. Hoe werkt het? Met de draadloze dataverbinding is het bij veel storingen niet alleen mogelijk deze van afstand te diagnosticeren, maar ook direct te verhelpen.

Uw voordelen op een rij.

Bij pech en storingen kunt u altijd rekenen op onze vakkundige kennis:

  • Snelle en nauwkeurige diagnoses op afstand
  • Onderhoud op afstand van bepaalde storingen
  • Vakkundige hulp op elk moment en in elke situatie
  • Zo nodig optimaal voorbereid onderhoud
  • Functies in detail

    Bij pech of een storing in uw BMW kiest u BMW ConnectedDrive via het iDrive menu, en vervolgens de functie Mobile Care. Met een druk op de knop stuurt u de actuele voertuiggegevens naar uw Mobile Care specialisten voor evaluatie. Zij kunnen van afstand een diagnose stellen van uw BMW, alsof hij in de werkplaats staat. Met behulp van een automatische spraakverbinding informeren onze
    specialisten u over de toestand van de auto en de vervolgstappen. Bepaalde problemen kunnen ze ter plekke op afstand verhelpen. Als onderhoud op afstand niet mogelijk is, komt direct een pechhulpvoertuig naar u toe of wordt u naar de dichtstbijzijnde BMW Service Partner geleid. In de tussentijd worden de voertuiggegevens naar de BMW Service Partner verstuurd zodat deze de service aan uw auto optimaal kan voorbereiden.

BMW TELESERVICE BATTERY GUARD.

U heeft uw BMW geparkeerd maar vergeten het licht uit te zetten? Met de BMW Teleservice Battery Guard is dat geen enkel probleem. Deze praktische dienst van BMW ConnectedDrive voorkomt storingen van de accu: als de accuspanning onder een bepaalde waarde dreigt te zakken, informeert de BMW Teleservice Battery Guard u of uw BMW Erkend Service Partner hierover direct of de volgende keer dat u de motor start. Daarmee zijn startproblemen of andere door de accu veroorzaakte storingen effectief te voorkomen. Uw BMW houdt immers zijn eigen energiereserves goed in de gaten.

Uw voordelen op een rij.

Laat uw accu controleren - dag en nacht:

  • Automatische notificatie per e-mail of sms over kritieke status van de accuspanning
  • Vroeg signaleren van accustoringen
  • Eersteklas service voor energievoorziening
  • Functies in detail

    Houdt uw accu in het oog: BMW Teleservice Battery Guard wordt automatisch geactiveerd als de laadstatus van uw accu onder een bepaalde waarde dreigt te dalen, bijvoorbeeld omdat u de parkeerlichten heeft laten branden. Het systeem informeert u hierover direct per sms of e-mail, afhankelijk van welke variant u heeft gekozen in het BMW ConnectedDrive portal. BMW Teleservice Battery Guard blijft geactiveerd tot de volgende keer dat u uw BMW start. Zo nodig neemt uw BMW Erkend Service Partner contact met u op om een serviceafspraak te maken.

  • Personalisering

    De Battery Guard functies zijn algemeen beschikbaar als een basisservice van BMW Teleservices. Om een Battery Guard sms-bericht of e-mail te kunnen ontvangen hoeft u enkel deze dienst te personaliseren in het BMW ConnectedDrive portal door uw mobiele telefoonnummer of e-mailadres in te voeren. Registratie en configuratie op de BMW ConnectedDrive portal is een voorwaarde voor gebruik van de BMW Teleservice Battery Guard.